Odredbe o zaštiti osobnih podataka na našim društvenim mrežama
U nastavku Vas želimo informirati o obradi Vaših osobnih podataka na našim stranicama na društvenim mrežama u skladu s člankom 13. Opće uredbe o zaštiti podataka.
1. Voditelj obrade
U odnosu na dolje navedena prikupljanja i obrade osobnih podataka putem društvenih mreža voditelji obrade smo djelomično mi Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. Ulica Kneza Ljudevita Posavskog 53, 10410 Velika Gorica, a djelomično pojedini pružatelji usluga platformi društvenih mreža (dalje: „pružatelji usluga“).
Za određene obrade osobnih podataka (obrade navedene niže u točki 4.) mi i pružatelji usluga platformi društvenih mreža smatramo se zajedničkim voditeljima obrade u smislu članka 26. Opće uredbe o zaštiti podataka.
Mi, društvo Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. (dalje: „Lidl“), upravljamo sljedećim stranicama na društvenim mrežama (dalje: „stranice“):
• Facebook: [ https://www.facebook.com/lidlhrvatska/],
• YouTube: [ https://www.youtube.com/user/Lidlhrvatska],
• Instagram: [ https://www.instagram.com/lidl_hrvatska/],
• Tik Tok: [ https://www.tiktok.com/@lidl_hrvatska],
• LinkedIn: [ https://www.linkedin.com/company/lidl-hrvatska-d-o-o--k-d-].
2. Odgovornost pružatelja usluga društvenih mreža
Na obrade podataka koje provode pružatelji usluga (npr. upravljanje članovima i podijeljenim informacijama) imamo samo ograničeni utjecaj. U slučajevima u kojima možemo utjecati na takve obrade, u okviru raspoloživih mogućnosti utječemo na to da pružatelji usluga obrađuju osobne podatke u skladu s propisima o zaštiti podataka. Međutim, u mnogim slučajevima ne možemo utjecati na obradu podataka od strane pružatelja usluga te ne znamo točno koje osobne podatke oni obrađuju.
Pružatelj usluga upravlja cijelom IT strukturom usluge, zadržava pravo na vlastite odredbe o zaštiti podataka i održava vlastiti korisnički odnos s Vama (ako ste registrirani korisnik te društvene mreže). Osim toga, pružatelj usluga je isključivo odgovoran za sva pitanja u vezi s podacima Vašeg korisničkog profila, a kojima mi kao tvrtka nemamo pristup.
Detaljnije informacije o obradi osobnih podataka od strane pojedinog pružatelja usluga društvenih mreža i ostalim mogućnostima prigovora možete pronaći u njegovoj izjavi o zaštiti podataka:
• Facebook: [ https://www.facebook.com/privacy/explanation],
• Instagram: [ https://help.instagram.com/519522125107875],
• YouTube: [ https://policies.google.com/privacy],
• TikTok: [ https://www.tiktok.com/legal/page/us/privacy-policy/en],
• LinkedIn: [ https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy].
U okviru korištenja društvene mreže pojedini pružatelj usluga obrađuje Vaše osobne podatke u pravilu i na serverima koji se nalaze u trećim zemljama, posebice u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu.
3. Naša odgovornost
a) Naša prisutnost na društvenim mrežama
Svrha obrade podataka / pravna osnova:
Svrha naše obrade podataka na našim stranicama na društvenim mrežama je obavještavanje kupaca o ponudama, proizvodima, uslugama, akcijama, nagradnim igrama, specifičnim temama, novostima tvrtke i interakcija s posjetiteljima stranica o tim temama te odgovaranje na pitanja, pohvale i kritike.
Zadržavamo pravo brisanja sadržaja, ako je navedeno potrebno. To je primjerice slučaj kod objava koje krše pravne propise ili nisu u skladu s pravnim propisima, komentara koji izražavaju mržnju, sugestivnih komentara (eksplicitno seksualni sadržaji) ili privitaka (npr. slike ili videozapisi) koji između ostalog krše autorska prava, osobna prava, kaznene zakone ili etička načela Lidla.
Eventualno ćemo podijeliti Vaš sadržaj na našoj stranici ako je to funkcija društvene mreže te s Vama komuniciramo putem društvene mreže. Pravna osnova za obradu je članak 6. stavak 1. točka f) Opće uredbe o zaštiti podataka. Podaci se obrađuju u interesu vođenja naših odnosa s javnošću i komunikacije s korisnicima.
Pružatelj usluga nema mogućnost utjecati na obradu Vaših podataka koju vrši Lidl u okviru komunikacije s kupcima ili nagradnih igara.
Kao što je već navedeno, u okvirima u kojima nam to omogućuje pružatelj usluge, vodimo brigu o tome da naše stranice na društvenim mrežama što više uskladimo sa zaštitom osobnih podataka.
Podaci koje ste objavili na našim stranicama na društvenim mrežama, kao što su npr. komentari, videozapisi, slike, lajkovi, javni obavijesti itd., objavljuju se u tu svrhu preko društvene mreže te ih nikada ne koristimo i ne obrađujemo u druge svrhe.
Primatelji / kategorije primatelja:
Eventualno dijelimo Vaše sadržaje na našoj stranici ako je to funkcija društvene mreže te komuniciramo preko društvenih mreža. Ako nam postavite upit putem društvene mreže, možemo Vas, ovisno o odgovoru, uputiti na druge sigurnije komunikacijske kanale koji jamče povjerljivost. Uvijek imate mogućnost poslati nam povjerljive upite na našu adresu koja je navedena u točki 1. ili u impressumu.
Što se tiče podataka koje nam dostavite na povjerljiv način (npr. putem funkcije privatne poruke, dopisa ili e-maila) načelno ih ne prenosimo trećim stranama izvan Lidl grupe. Iznimno, podatke po našem nalogu obrađuju izvršitelji obrade. Oni su pažljivo odabrani, kod njih provodimo audite i ugovorno su obvezani u skladu s člankom 28. Opće uredbe o zaštiti podataka. Osim toga, može biti potrebno da ugovornim partnerima (npr. dobavljačima kod upita specifičnih za proizvode) prosljeđujemo isječke Vašeg povjerljivog upita radi obrade upita. U takvim slučajevima upit se prethodno anonimizira tako da ga treća strana ne može povezati s Vama. Ako je u određenom slučaju potrebno proslijediti Vaše osobne podatke, o tome ćemo Vas prethodno obavijestiti i zatražiti Vašu privolu.
Vrijeme pohrane/ kriteriji za utvrđivanje vremena pohrane:
Svi osobni podaci koje ste nam dostavili u okviru Vašeg upita (sugestije, pohvale ili kritike) putem sigurne poruke, brišu se najkasnije u roku 90 dana nakon što smo Vam poslali zadnji odgovor, odnosno anonimiziraju se na siguran način. Rok brisanja određen je na način da smo uzeli u obzir okolnost, da se u pojedinim slučajevima događa, da nas Vi kao naš kupac nakon našeg odgovora ponovno kontaktirate u vezi istog predmeta te se u takvom slučaju moramo pozvati na prijašnju korespondenciju. Iskustvo je pokazalo da u pravilu nakon 90 dana više ne zaprimamo upite koji se odnose na prethodno poslane odgovore s naše strane. U pojedinim slučajevima može se dogoditi da zbog zakonskih razloga (npr. kod osiguranih slučajeva, u slučaju prigovora sukladno Zakonu o zaštiti potrošača) Vaše osobne podatke pohranjujemo duže. U takvim slučajevima Vaše podatke ne pohranjujemo duže nego što je zakonski propisano.
Sve Vaše javne objave na našoj stranici ostaju na vremenskoj crti vremenski neograničeno, osim ako ih obrišemo zbog aktualiziranja teme, kršenja nekog pravnog propisa ili povrede naših načela ili ako ih Vi sami obrišete.
Nismo u mogućnosti utjecati na brisanje Vaših podataka od strane pružatelja usluga. Stoga, na takvo brisanje se dodatno primjenjuju odredbe o zaštiti podataka pojedinog pružatelja usluga.
b) Nagradne igre
Svrha obrade podataka/ pravna osnova:
Imate mogućnost sudjelovanja u različitim nagradnim igrama putem naših stranica na društvenim mrežama. Ako za pojedinu nagradnu igru nije određeno drugačije ili ako nam niste dali svoju izričitu privolu za drugu svrhu, Vaše osobne podatke koje ste nam proslijedili u okviru sudjelovanja u nagradnoj igri upotrebljavat ćemo isključivo za provođenje nagradne igre (npr. određivanje dobitnika, obavještavanje dobitnika, slanje nagrade, eventualno anonimna objava dobitnika). Ako na pojedinoj društvenoj mreži djelujete pod stvarnim imenom ili ako Vas se može prepoznati preko fotografija na Vašem profilu, ne možemo isključiti da će Vas moći identificirati drugi korisnici.
Pravna osnova za obradu podataka u okviru nagradnih igara je načelno članak 6. stavak 1. točka b) Opće uredbe o zaštiti podataka. U slučaju davanja privole u okviru nagradne igre, pravna osnova je članak 6. stavak 1. točka a) Opće uredbe o zaštiti podataka. Ako ste u okviru nagradne igre dali svoju privolu za obradu, imate pravo u svakom trenutku povući takvu privolu s budućim učinkom.
Primatelji/ kategorije primatelja:
Vaše ćemo podatke prosljeđivati trećim stranama samo ako je to potrebno za provođenje nagradne igre (npr. za slanje nagrade ili prosljeđivanje podataka dostavnoj službi) ili ako smo za to od Vas dobili izričitu privolu. Molimo Vas da imate u vidu da je kod nekih stranica na društvenim mrežama sudjelovanje eventualno moguće i direktno na javno vidljivim internetskim stranicama (na primjer na zidu ili putem komentara) i time i drugi korisnici mogu javno kroz Vašu interakciju s nama primijetiti Vaše sudjelovanje. Uz to, u takvim slučajevima se može na pojedinoj stranici vidjeti i činjenica da ste osvojili nagradu. Ako na pojedinoj društvenoj mreži djelujete pod stvarnim imenom ili ako Vas se može prepoznati preko fotografija na Vašem profilu, ne možemo isključiti da će Vas moći identificirati drugi korisnici.
Vrijeme pohrane/ kriteriji za utvrđivanje vremena pohrane:
Nakon završetka nagradne igre i objavljivanja dobitnika, osobni podaci sudionika se brišu u roku 2 tjedna od slanja nagrade. U slučaju nenovčanih nagrada, podaci dobitnika će se čuvati dok god traju zakonski rokovi za ostvarivanje zahtjeva po osnovi jamstva kako bi se u slučaju nedostatka, ako je to potrebno, omogućio popravak ili zamjena. Kod sudjelovanja u nagradnoj igri na nekoj stranici na društvenoj mreži (npr. putem objave li komentara) ne možemo utjecati na brisanje Vaših podataka od strane pružatelja usluge. Stoga, na takvo brisanje se dodatno primjenjuju odredbe o zaštiti podataka pojedinog pružatelja usluga.
c) Osluškivanje na društvenim mrežama (Social Listening) i praćenje društvenih mreža (Social Media Monitoring)
Svrhe obrade podataka/ pravne osnove:
Pored informacija koje ste nam izravno uputili društvenim mrežama, podatke obrađujemo i putem tzv. Social Listeninga i Social Monitoringa, kako bismo stvorili sliku o mišljenju naših kupaca o proizvodima i uslugama, kako bismo mogli ocijeniti naše marketinške aktivnosti te kako bismo identificirali područja u kojima postoji mogućnost za njihovo poboljšanje. Pri tome se ocjenjuju sadržaji na društvenim mrežama prema zadanom pretraživanju (npr. prema novim proizvodima) ili određenim pokazateljima (npr. posjećenost, broj klikova). Ocjenjuju se samo oni sadržaji koji su javnosti dostupni bez ograničenja.
Opseg obrađenih podataka primarno ovisi o vrsti i sadržaju; može se raditi primjerice o tekstu u obliku objave ili o priloženoj slici. U pojedinačnim slučajevima može se obrađivati i korišteni user-ID, u situacijama u kojima Lidl želi pružiti pomoć kod eventualnih problema. Lidl također u određenim slučajevima zaprima i informacije o dosegu navedenih sadržaja od pojedinog pružatelja usluge.
Pravna osnova za obradu osobnih podataka u okviru opcije Social Listening je članak 6. stavak 1. točka f) Opće uredbe o zaštiti podataka. Naime, Lidl ima legitimni interes da putem komentara ili mišljenja koji su dostupni javnosti na društvenim mrežama utvrdi nedostatke svojih proizvoda i usluga sa svrhom da navedene nedostatke po potrebi otkloni.
Primatelji/ kategorije primatelja:
Ako u okviru opcije Social Listening ili Social Media Monitoring koristimo vanjske izvršitelje obrade, oni su ugovorno obvezani u skladu s člankom 28. Opće uredbe o zaštiti podataka. U okviru naše suradnje sa Socialbakers a.s. gore navedeni podaci se obrađuju za potrebe opcije Social Media Monitoring u pravilu na serverima koji se nalaze u SAD-u.
Trajanje pohrane/ kriteriji za utvrđivanje trajanja pohrane:
U Lidlu relevantne podatke ne spremamo trajno, nego ih ciljano analiziramo radi poduzimanja potrebnih mjera. Eventualno možemo pohraniti Vaše podatke u trajanju do 2 godine radi provođenja godišnjih komparativnih analiza, i to ako ih Vi niste već ranije sami obrisali sa društvene mreže.
4. Zajednički voditelji obrade, članak 26. stavak 1. Opće uredbe o zaštiti podataka
Sa sljedećim pružateljima usluga postoji odnos prema članku 26. stavak 1. Opće uredbe o zaštiti podataka (zajednički voditelji obrade):
• Facebook - https://en-gb.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum
• LinkedIn - https://legal.linkedin.com/pages-joint-controller-addendum
• Youtube - https://www.youtube.com/static?template=terms
• Instagram - https://help.instagram.com/2000935033561463
• TikTok - https://www.tiktok.com/legal/page/eea/terms-of-service/en.
U odnosu na metode praćenja internetskih stranica (web tracking) pružatelja usluge, mi i pružatelj usluge se smatramo zajedničkim voditeljima obrade. Web tracking se može odvijati neovisno o tome jeste li prijavljeni ili registrirani na društvenu mrežu. Kao što smo već napomenuli, na web tracking metode društvenih mreža nemamo utjecaj niti ih možemo isključiti.
Pravna osnova za obradu osobnih podataka putem web tracking metoda je Vaša privola u skladu s člankom 6. stavak. 1. točki a) Opće uredbe o zaštiti podataka.
Ostale informacije o primateljima odnosno kategorijama primatelja te trajanju pohrane odnosno kriterijima za utvrđivanje trajanja pohrane možete vidjeti u izjavama pružatelja usluga o zaštiti osobnih podataka. Na navedeno nemamo utjecaja.
Mogućnosti ostvarivanja Vaših prava na sprečavanje web tracking metoda ili na povlačenje Vaše privole možete vidjeti u izjavama pružatelja usluga o zaštiti osobnih podataka koje su navedene pod točkom 2. Putem kontakt podataka koji su navedeni u pojedinom impressumu možete u tu svrhu kontaktirati i pružatelje usluga.
U pogledu statistika koje nam pružatelj usluga stavlja na raspolaganje, na njih možemo utjecati i spriječiti ih samo u ograničenoj mjeri. Međutim, vodimo brigu o tome da nam se ne stavljaju na raspolaganje dodatni neobvezni statistički podaci.
Molimo Vas da imate u vidu da pružatelj usluge društvene mreže koristi Vaše profilne podatke i podatke o korisničkom ponašanju na temelju vlastitih odredbi o korištenju i zaštiti osobnih podataka kako bi analizirao Vaše navike, osobne odnose i preferencije. Lidl nema utjecaj na obradu ili prosljeđivanje Vaših podataka od strane pružatelja usluge.
5. Prijenos podataka u treće zemlje
Ako podatke prenosimo primateljima u tzv. trećim zemljama (koji imaju sjedište izvan Europskog gospodarskog prostora), to možete vidjeti u podacima o primateljima/ kategorijama primatelja u okviru opisa pojedine obrade podataka. Za određene tzv. „treće zemlje“ je Europska komisija donijela tzv. odluku o primjerenosti kojom je potvrdila postojanje standarda zaštite osobnih podataka, koji je usporediv sa razinom zaštite osobnih podataka u Europskom gospodarskom prostoru. Popis takvih zemalja možete pronaći na sljedećem linku: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_en.
U slučaju da u nekoj zemlji ne postoji usporedivi standard zaštite osobnih podataka, obratit ćemo posebnu pažnju na to da je zaštita podataka osigurana primjenom drugih mjera. Navedeno je primjerice moguće primjenom obvezujućih korporativnih pravila, standardne ugovorne klauzule Europske komisije o zaštiti osobnih podataka, certifikatima ili priznatim kodeksima postupanja. Molim obratite se našem Službeniku za zaštitu podataka (točka 7.), ako želite dobiti više informacija o ovoj temi.
Vaša upotreba društvene mreže također može rezultirati obradom Vaših podataka u tzv. trećoj zemlji (izvan Europskog gospodarskog prostora) od strane pružatelja usluge. Za više informacija o obradi vaših podataka u trećoj zemlji na koju Lidl nema utjecaja, pogledajte izjave o zaštiti osobnih podataka pružatelja usluge koje su navedene u točki 2.
6. Vaša prava ispitanika
Pored prava na povlačenje privole, u slučaju ispunjenja pojedinih zakonskih pretpostavki dodatno imate sljedeća prava:
• Pravo na pristup spremljenim osobnim podacima sukladno čl. 15. Opće uredbe o zaštiti podataka;
• Pravo na ispravak netočnih ili na dopunu nepotpunih podataka sukladno čl. 16. Opće uredbe o zaštiti podataka;
• Pravo na brisanje spremljenih podataka sukladno čl. 17. Opće uredbe o zaštiti podataka;
• Pravo na ograničavanje obrade Vaših podataka sukladno čl. 18. Opće uredbe o zaštiti podataka;
• Pravo na prijenos podataka sukladno čl. 20. Opće uredbe o zaštiti podataka.
Detaljnije informacije o pojedinom pravu možete vidjeti na ovoj web stranici u općim informacijama o zaštiti osobnih podataka pod rubrikom „ PRAVA KOJA IMATE KAO ISPITANIK“.
7. Osobe za kontakt i ostvarivanje Vaših prava ispitanika
U slučaju pitanja u vezi naših stranica na društvenim mrežama ili radi ostvarivanja prava u vezi obrade Vaših podataka (prava ispitanika), možete se obratiti našoj službi za kupce na email: kupac@lidl.hr odnosno Službeniku za zaštitu podataka na email: zastita_podataka@lidl.hr.